Досвід педагогів

Тема, над якою працюю:

«Екологічне виховання дошкільників засобами пошуково-дослідницької діяльності»

Головіна Ірина Вікторівна

Вихователь ЗДО №27 м. Бердянська

 

Педагогічне кредо:

"До кожної дитини ключ знайти,
У праці результат хороший мати,
Упевнено і творчо до мети іти:
З любов'ю серце дітям віддавати".

Актуальність теми

Нагальною потребою XXI століття стає сталий розвиток, тобто формування такого способу життя, який був би основою довготривалого ощадливого гармонійного розвитку людства. Науково-технічний прогрес, нові технології самі по собі не здатні подолати загрози, що постали перед людством. Загалом ідеться про систему цінностей, складову культурного світобачення кожної людини і суспільства в цілому, яка не залежала б від економічних сплесків чи занепадів, зміни політичної влади, у якій би захист і збереження природи, турбота про людину, її життя і дотримання її прав вважались такими ж важливими, як і саме життя.

Зважаючи на вищесказане, екологічне виховання і освіта дітей - надзвичайно актуальна проблема теперішнього часу: тільки екологічний світогляд, екологічна культура нині живучих людей можуть вивести планету і людство з того катастрофічного стану, в якому вони перебувають зараз. Екологічне виховання має значення і з позицій особистісного розвитку дитини - правильно організоване, систематично здійснюване в освітніх установах під керівництвом людей, що володіють екологічною культурою, воно надає інтенсивний вплив на розум, почуття, волю.

                Одним з дієвих засобів екологічного виховання є пошуково-дослідницька діяльність. Дошкільнята за своєю природою – дослідники і «чомучки». В дошкільному віці вони здатні засвоїти навіть дуже складну інформацію, якщо забезпечити у навчальному процесі дві умови: використання наочності і включення дитини у самостійну пізнавальну діяльність. Дослідництво властиве дітям дошкільного віку, воно є проявом переважної у них наочно-дійової та наочно-образної форми мислення , одночасно задовольняє потребу в активності та пізнанні, лежить в основі самостійного пошуку дитиною нових знань про навколишнє.

Цінність пошуково-дослідницької діяльності полягає в тому, що  для власної діяльності діти не отримують готових знань від педагога, а досліджуючи, дитина сама отримує знання у певній логічній послідовності.

Проведено інтегроване заняття у екологічному міні-музеї   "Подорож                                                                                  до  озера" (березень 2021 р.)




Презентаційні  заняття  в  період  з  2016-2019  н.р.

           Заняття  з  пошуково-дослідницької  діяльності  "Повітря"




"Висаджування  рослин"

"Пригоди  маленької  насінинки"





ТЕМА: «Формування  патріотичних   почуттів у  дітей  дошкільного  віку засобами українського   фольклору»
ПЕРСПЕКТИВНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ   ДОСВІД 
Керівника музичного

Лоли Лариси Анатоліївни



Педагогічне кредо:

«Якщо в юному серці живе музика,то в ньому нема місця для черствості, байдужості,бездуховності» 


                                                                   (Золтан Жофчак)


Кожне нове покоління людей живе і розвивається у певному національному середовищі, життя якого залежить від особливостей державного устрою країни. Дитина від народження перебуває під впливом як соціально-економічних умов, так і національної специфіки: побутового життя, культури, народних звичаїв, традицій. Вона переймає від дорослих багатство рідної мови, відчуття прихильності та симпатії до духовності свого народу, поступово призвичаюється до усталених морально-правових норм. Усе це веде до появи у неї особливих рис національної психології – ментальності, які стають підґрунтям для виховання громадянина-патріота.
      Громадянська позиція свідомого українця має полягати в активному обстоюванні традиційних для нашого менталітету чеснот: любові до рідної землі, товариськості, розумної достатності, цінності родинного життя, духовності повсякденного буття, уважного ставлення до людей.
      Проблема патріотичного виховання виникла давно. В основі її вирішення є відродження національної культури, фундаментом якої являються усталені народні традиції та звичаї, що вироблені народом впродовж усього історико-культурного розвитку.
Актуальність проблеми формування патріотичних почуттів у дітей дошкільного віку засобами українського фольклору
 полягає в можливості і необхідності забезпечення комплексного підходу, інтеграції завдань з різних ліній розвитку дитини, поєднанні (використанні) різних форм, методів і прийомів в роботі з дітьми. В музичному вихованні дошкільників широко використовується український фольклор, українські народні мелодії, елементи національних танців, в той же час методичне забезпечення потребує осучаснення, є можливість використання ІКТ при підготовці та проведенні занять, свят, розваг; є потреба в інтегруванні завдань з різних ліній розвитку дитини, згідно Базового компонента дошкільної освіти для досягнення поставленої мети – формування патріотичних почуттів у дітей дошкільного віку засобами українського фольклору.
      Тому в дошкільному закладі було розроблено систему роботи по формуванню  патріотичних почуттів у дітей дошкільного віку засобами українського фольклору, що і зумовило вибір теми досвіду: «Формування  патріотичних  почуттів  у  дітей  дошкільного  віку  засобами  українського фольклору».
 Гіпотеза: Якщо використовувати український фольклор, українські народні мелодії, елементи національних танців, ІКТ при підготовці та проведенні занять, свят, розваг та під час самостійних ігор,то формування патріотичних почуттів у дітей дошкільного віку засобами українського фольклору будуть більш ефективними.

ПРЕЗЕНТАЦІЙНЕ  ЗАНЯТТЯ 

з  дітьми  старшого  дошкільного  віку   на  тему:

«СТРІТЕННЯ: ЗИМУ  ПРОВОДЖАЄМО, ВЕСНУ-КРАСНУ  ЗУСТРІЧАЄМО»









 











Консультативний пункт