Капустіна Ольга Валеріївна
вчитель - логопед, дефектолог.
ПОРАДИ ДЛЯ БАТЬКІВ
ЗВІТ Капустіної Ольги Валеріївни вчителя-логопеда, вчителя-дефектолога за 2020-2021 н.р.
Батькам на замітку, для дітей з затримкою психічного розвитку.

Вправи для дітей з порушенням мовлення.
Розвивальні вправи для "Сонячних" діток.
2 квітня День поширення інформації про аутизм
21 березня -
Міжнародний день людини з синдромом Дауна. Це одне з найпоширеніших генетичних
порушень, спричинене наявністю додаткової хромосоми у 21-й парі. Ця додаткова
хромосома призводить до змін розвитку фізичного тіла. Тому діти з цією
патологією, як ніхто потребують реабілітації.
Вперше рішення про
проведення цього дня було прийняте за ініціативою Міжнародної (IDSA) і
Європейської (EDSA) асоціацій Даун Синдром на VI міжнародному симпозіумі по синдрому
Дауна, який проходив в Пальма-де-Майорка (Іспанія) в 2006 році.

Добірка логопедичних скоромовок

Консультація для батьків "Граємо всюди"
Сьогодні – Всесвітній день людей з вадами мовлення
22 жовтня присвячене
тим, кому важко висловлюватися
Заїкання - є значним порушенням мови і характеризується
частим повторенням або пролонгацією звуків, складів, слів, частими зупинками
або нерішучістю в промові, що розриває її ритмічне протягом. За статистикою
близько 3 млн. Людей по всьому світу мають подібні проблеми.
Щоб допомогти дитині звільнитися від заїкуватості, потрібно насамперед
звернутися до сімейного лікаря та за його направленням до невропатолога. А
дитячий психолог і логопед
допоможуть дитині позбутися цієї вади.
ЩО МОЖУТЬ ЗРОБИТИ БАТЬКИ?
1.
Сприяйте розвитку тонкої моторики в малюка. Нехай він
більше ліпить (або просто викачує кульки й ковбаски) з пластиліну, глини або
тіста, малює (бажано гуашшю й пальцями), нанизує на нитки ґудзики або великі
намистини, нагвинчує гайки на винтики,складає дуже корисні іграшки —
пазли. Мовленнєвий центр і центр тонкої моторики знаходяться у мозку дитини
поруч один з одним. Тому, розвиваючи один, ви водночас розвиваєте й інший.
2.
Стимулюйте звуконаслідування. Як говорить кицька? Як
реве ведмідь? Як гуде літак? Як дзижчить бджола?
3.
Щодня в той самий час читайте дитині короткі казки або
історії.
4.
Робіть релаксаційні масажі.
5.
Якнайбільше емоційно контактуйте зі своєю дитиною.
Розмовляйте, грайте в різноманітні ігри.
6.
Щодня мінімум по дві години нехай дитина слухає
музику.
7.
Відведіть дитину на заняття евритмією.
Чим може допомогти фахівець?
Дитячий психолог з’ясовує причини заїкуватості, розробляє корекційну або терапевтичну
програму: комплекс ігор та інших заходів, що сприяють подоланню вади й
стимуляції загального розумового й емоційного розвитку дитини.
Логопед, у свою чергу, проводить із дитиною заняття з корекції та
правильної постановки звуковимови, артикуляційну гімнастику, вправи на розвиток мовленнєвого
дихання.
Про особливу роль дрібної та загальної моторики в мовленнєвому та
інтелектуальному розвитку дітей знають усі. Від народження маляти батьки, а
потім педагоги, приділяють значну увагу тренуванню пальчиків дитини.
Дитина пізнає світ передусім за допомогою органів чуття: розглядає його
та прислухається до розмаїття звуків, досліджує на дотик, на смак, на запах.
Взаємодія з оточенням неможлива без рухової діяльності дитини. Чим більше
дитина рухається, тим активніша її пізнавальна діяльність, тим повніший та
інтенсивніший її розвиток.
Науково доведено, що від розвитку дрібної моторики
прямопропорційно залежать розвиток інтелекту, мовлення, уваги, уяви, пам'яті,
зорових аналізаторів. Навички дрібної моторики допомагають дитині обстежувати,
аналізувати, порівнювати, класифікувати навколишні предмети й відповідно краще
розуміти світ, у якому вона живе.
У дитинстві, коли активно формуються мовленнєві зони, надзвичайно важливий
вплив на їхній подальший розвиток мають імпульси, що надходять від пальців рук
до кори головного мозку та стимулюють мовленнєву й розумову діяльність. Ще
більше прості рухи кистей допомагають зняти загальне напруження, що сприяє
покращенню вимови звуків, побудові логічно правильних, семантично зв'язних
висловлювань.
Саме тому тренування пальців рук, розвиток
дрібної моторики — необхідний стимул інтенсивного розвитку мовлення
дитини, і воно набуває особливого корекційного значення в роботі з дітьми.
Різноманітні вправи та завдання для пальчиків не тільки сприяють розвитку
мовлення та інтелектуальних здібностей дитини, а й допомагають організувати
діяльність дитини впродовж дня, привернути увагу, розвеселити, забезпечити
психологічний комфорт.
Масаж кисті
руки шишкою
Шишка швидко пробігає,
Ручки наші розминає.
Ручки наші розминає.
(Затиснути
шишку між долонями, перекочувати її вперед-назад. Повторювати 7—10 разів.)
Вправна шишечка моя —
Здоровішим буду я.
Здоровішим буду я.
(Покласти
шишку па долоню, промовляти слова.)
Метелики прилетіли
І на щічки нам сіли.
І на щічки нам сіли.
(Шишечкою
почергово торкатися до правої та лівої щічки, повторювати 7—10 разів.)
Крильцями полоскотали —
Діти враз веселі стали.
Діти враз веселі стали.
(Пальчиками
помасажувати щічки.)
Масаж кисті
руки горіхом
Веселенький
біг струмочок,
(Колові рухи
горіхом по долоні правої руки.)
Повернув на
горбочок,
(Покласти
руку на тверду поверхню, перекочувати вверх від зап'ястя до середнього
пальчика.)
Стрімко вниз
він покотився
(Перекочувати
вниз від середнього пальця до зап'ястя.)
І в долоньці
опинився.
(Так само
помасажувати ліву ручку. Повторювати 5 разів.)
Комплекс
вправ пальчикової гімнастики з каштанами
1.
«Позбираємо каштани»
(Беремо
каштани трьома пальчиками: великим, указівним, середнім)
2. «Катаємо
колобка»
(Колові рухи
по долонях).
3. «Натягнемо
рукавички»
(Тримаючи
каштан пальчиками однієї руки, гладимо другу руку з обох боків)
4. «Тук-тук»
(Постукуємо
каштанчиком по кожному пальчику з внутрішнього боку.)
5. «Не
впусти»
(Піднімаємо
каштани з підлоги, тримаючи їх між пальцями.)
6. «Притисни»
(Притискаємо
каштани до кожної долоньки пальчиками.)
7. «Вісімка»
(Прокручуємо
два каштани в одній долоні.)
Масаж кисті руки шишкою
Дощові краплинки
Торкнулися руки,
Їх зовсім не бояться
Всі наші малюки.
Дощові краплинки
Торкнулися руки,
Їх зовсім не бояться
Всі наші малюки.
(Погладжування:
на рахунок один — рух шишкою по зовнішній поверхні лівої руки від пальців до
ліктя; два — по внутрішній поверхні; три — по зовнішній поверхні; чотири — по
внутрішній поверхні.)
Дощик крапає частіше,
По руці він б'є сильніше.
Хай водичка ллється, ллється —
З неї сила додається.
По руці він б'є сильніше.
Хай водичка ллється, ллється —
З неї сила додається.
(Постукування
у такій самій послідовності. Погладжування. Загалом 12 рухів.)
Вкусные логопедические игры
рот через вытянутые в трубочку
губы.
3. Ту же длинную мармеладку нужно зажать губами и натянуть рукой. И надо
стараться удержать мармеладку губами!

5. Сделай усы! Удерживай соломинку у верхней
губы с помощью кончика языка.
удержать в вертикальном положении
(почти),
зажав один конец между нижними зубами и
языком.
завтраков) в языке, как в чашке.
9. Пооблизывай чупа-чупс, когда он сбоку, сверху,
снизу.